Ehandel logistik

E-handel utan växtverk.

Vi hjälper dig som driver E-handel med att ta hand om varulagret och hantera logistiken kring din verksamhet. Från inleverans till sortering, lagring, orderplockning och leverans. 

Både till återförsäljare och slutkunder. Vi har koll på lagersaldon och återrapportering av dessa. På så sätt har du alltid full kontroll på ditt lager. Vi jobbar med ett modernt affärs- och lagersystem som kopplas ihop med ert system med mål att minska administration och öka effektivitet.

Du kan vara nystartad med ett litet lager eller en större aktör.

Med BLL får även små företag det stora lagrets fördelar.

• Bättre fraktavtal.

• Personal som endast kostar när de arbetar.

• Billigare inköp av emballage.

• Lager som kan växa eller minska i storlek efter behov

Vi lagerhåller Dina produkter och kopplar sedan ihop Ditt system eller web-shop med vårt logistiksystem. När Du får en order skickar Du den till vårt system och vi börjar arbetet direkt med att plocka och packa ordern enligt era önskemål. Så fort ordern är klar för utleverans kan Du genom inlogg följa orderns väg till slutkund via vårt fraktbokningssystem.

Skulle ordern komma i retur eller reklameras, tar vi hand om hela hanteringen. Självklart kan vi ta bilder och skicka er vid behov.

Du får alltid meddelande av oss när vi fått inleveranser och om något inte stämmer eller när vi slutfört returhantering eller liknande.

Innan vi sätter igång vårt arbete tillsammans, så går vi igenom hur vårt arbete ska utföras på bästa sätt. Det kan tex vara rutiner för inleveranshantering, hur era order ska packas, vilket emballage som ska användas, vilken transportör som ska väljas och hur er returhantering ska gå till.

Kanske ska vi packa med något extra i ordern? Sälj- eller kundbrev, faktura, returinformation, gåva eller annat material? Inga problem, det fixar vi utifrån era instruktioner.